• img1
  • img2
  • img3
  • img5

Γράμμα Μαϊος 2015

Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ


ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2014-2015


11 Μαΐου 2015


Γράμμα από τον Διευθυντή της Σχολής

Δισυπόστατη φύση του ανθρώπου


Η ανθρώπινη συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από ένα μεγάλο φάσμα ενδεχόμενων συμπεριφορών με πόλους το καλό και το κακό. Για παράδειγμα, κάποιος είναι αιμοδότης με ψηλό το αίσθημα αλτρουισμού για να δώσει ζωή σε κάποιο συνάνθρωπό του. Την ίδια στιγμή μπορεί ο ίδιος άνθρωπος να αφαιρέσει τη ζωή από κάποιο συνάνθρωπό του.

Τι ωθεί τον άνθρωπο να εκδηλώνει κάποτε θετικά συναισθήματα και αλτρουιστικές συμπεριφορές και κάποτε αρνητικά συναισθήματα και εξουσιαστικές ή βίαιες συμπεριφορές;

Οι θετικές συμπεριφορές προβάλλουν τη συνεργασία, την επικοινωνία, την αμοιβαιότητα και τις ανθρώπινες αρετές. Οι αρνητικές συμπεριφορές στηρίζονται στην ιδέα του ανταγωνισμού, της επιθετικότητας και του αγώνα για επικράτηση έναντι των ομοίων μας.

Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη θετικών συμπεριφορών των μαθητών; Εμείς, ως εκπαιδευτικοί, ας συνεχίσουμε στην καλλιέργεια της ηθικοπλαστικής ολοκλήρωσης των μαθητών και να τους οδηγήσουμε στον δρόμο της αρετής, της συνεργασίας, της αμοιβαιότητας και της αλληλοκατανόησης. Να τους δείξουμε, με το παράδειγμά μας, ότι ο ατομισμός έχει όρια και η επιθετικότητα δεν είναι συμβατή με τον εκπολιτισμένο άνθρωπο.

Πιο συγκεκριμένα, να συνεχίσουμε να παροτρύνουμε τους μαθητές μας να συμμετέχουν στους διάφορους διαγωνισμούς με ευ αγωνίζεσθαι, να αναπτύξουν ψηλό αίσθημα πολιτότητας, να βοηθούν τους αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας, να αγαπούν την πατρίδα τους και να πιστεύουν στον Θεό.


Λουκάς Παπαντωνίου

 

•   •   •

 

 

 

Ο Διευθυντής καθιέρωσε να γράφει κάθε μήνα ένα «γράμμα» προς τον Καθηγητικό Σύλλογο. Το «γράμμα» αυτό αναρτάται πάνω σε ξεχωριστή πινακίδα, μέσα στην αίθουσα του Καθηγητικού Συλλόγου, καθώς και στην ιστοσελίδα της Σχολής μας. Με το «γράμμα» αυτό, ο Διευθυντής θέλει να μοιράζεται μερικές σκέψεις του με τους εκπαιδευτικούς. Ο Διευθυντής προτίμησε αυτό το γραπτό τρόπο επικοινωνίας, διότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι πολύ μεγάλος και συνεπώς είναι αδύνατον να μοιράζεται, προφορικά, κάποιες σκέψεις του με το σύνολο των εκπαιδευτικών.