• img1
  • img2
  • img3
  • img5

Γράμμα Σεμπτέμβριος 2015

Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-2016


01 Σεπτεμβρίου 2015

Γράμμα από τον Διευθυντή της Σχολής


όπου: ο εκπαιδευτικός = η εκπαιδευτικός
          μαθητής = μαθήτρια

 

Συναισθηματική νοημοσύνη και Εκπαίδευση

Η θεωρία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (ΣΝ) έγινε ευρέως γνωστή το 1995, όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο του δρος Daniel Goleman «Emotional Intelligence».

Σε αντίθεση με την Διανοητική Νοημοσύνη η οποία σχετίζεται με το αριθμητικό, γνωστικό κομμάτι, η ΣΝ σχετίζεται με τα συναισθήματα. Εάν ο εκπαιδευτικός καλλιεργήσει συστηματικά τη ΣΝ του, τότε θα έχει τη δυνατότητα να:
• κατανοεί τα συναισθήματα των μαθητών και των συναδέλφων του
• έχει αυτοεπίγνωση και μέμφεται πρώτα τον εαυτό του και μετά τους μαθητές
• έχει παρώθηση και θέτει κίνητρα στον εαυτό του (αυτοπαρωθούμενος)
• έχει αυτοέλεγχο, ελέγχει τα συναισθήματά του και ιδιαίτερα το θυμό (πίσω από το θυμό βρίσκονται συναισθήματα φόβου και ανασφάλειας)
• εργάζεται ψύχραιμα υπό πίεση
• συνεργάζεται και επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους μαθητές και τους συναδέλφους
• εμπνέει τους μαθητές και ηγείται
• παίρνει πρωτοβουλίες μέσα στην τάξη
• έχει αυτοπεποίθηση, πιστεύει στις ικανότητές του μέσα και έξω από την τάξη
• κάνει ορθή ιεράρχηση στόχων και αναγκών του
• χειρίζεται ψύχραιμα και αποτελεσματικά τις διαφωνίες του με τους μαθητές και με τους συναδέλφους.

Κάποιος μπορεί να θέσει το ερώτημα: Καλά, τελικά θα γίνουμε robot; Η απάντηση είναι όχι, διότι κάποιος με ψηλό δείκτη ΣΝ επιβάλλεται να εξωτερικεύει τα θετικά του συναισθήματα και να ελέγχει τα αρνητικά του συναισθήματα. Το χαρακτηριστικό αυτό, όπως και όλα τα πιο πάνω χαρακτηρίζουν στελέχη σε ένα οργανισμό ή μια επιχείρηση.

Το επόμενο ερώτημα: Μπορεί κάποιος να καλλιεργήσει και να αναπτύξει ψηλότερο δείκτη ΣΝ; Η απάντηση είναι καταφατική και μπορεί κάποιος να ανατρέξει και να βρει την απάντηση στην πληθώρα πηγών που έχουμε στην εποχή μας.

Καλή και δημιουργική χρονιά!

Λουκάς Παπαντωνίου

•   •   •


Ο Διευθυντής καθιέρωσε να γράφει κάθε μήνα ένα «γράμμα» προς τον Καθηγητικό Σύλλογο. Το «γράμμα» αυτό αναρτάται σε πινακίδα, μέσα στην αίθουσα του Καθηγητικού Συλλόγου, καθώς και στην ιστοσελίδα της Σχολής μας. Με το «γράμμα» αυτό, ο Διευθυντής θέλει να μοιράζεται μερικές σκέψεις του με τους εκπαιδευτικούς. Ο Διευθυντής προτίμησε αυτό το γραπτό τρόπο επικοινωνίας, διότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι πολύ μεγάλος και συνεπώς είναι αδύνατον να μοιράζεται, προφορικά, κάποιες σκέψεις του με το σύνολο των εκπαιδευτικών.