• img1
  • img2
  • img3
  • img5

Γράμμα Νοέμβριος 2015

Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-2016


17 Νοεμβρίου 2015


Γράμμα από τον Διευθυντή της Σχολής


όπου: ο εκπαιδευτικός = ο/η εκπαιδευτικός
ο μαθητής = ο/η μαθητής/τρια

Διαπροσωπικές σχέσεις στον επαγγελματικό χώρο

Η επιτυχία στο λειτούργημά μας δεν είναι μόνο το αποτέλεσμα των τεχνικών δεξιοτήτων και γνώσεων στον επιστημονικό μας τομέα. Εξαρτάται στον ίδιο βαθμό και από το δίκτυο διαπροσωπικών σχέσεων που έχει ο κάθε εκπαιδευτικός, τόσο με τους συναδέλφους του, όσο και με τους μαθητές.

Το δίκτυο των διαπροσωπικών σχέσεων βασίζεται σε αλληλεπιδράσεις και σχέσεις του «εαυτού» μας με τους «άλλους». Στόχο έχουν την αλληλοβοήθεια και την αμοιβαία παροχή υποστήριξης στο διδακτικό και το διοικητικό μας έργο. 

Η ανθρώπινη επικοινωνία συνίσταται από τα πιο κάτω:
• τον προφορικό λόγο
• τη γλώσσα του σώματος
• την έκφραση του προσώπου
• τον τόνο της φωνής
• το ντύσιμο
• τον γραπτό λόγο.

Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι το 93% μηνυμάτων που θέλουμε να μεταδώσουμε, μεταδίδεται από μη προφορικά μηνύματα. Μόνο γύρω στο 7% του μηνύματος μεταδίδεται προφορικά.

Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια των σχέσεών μας με τους άλλους είναι ένας πολύ ευαίσθητος τομέας και ας του προσδώσουμε την έμφαση που του αξίζει, ώστε να έχουμε ένα πιο ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον. Απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και δεξιότητες και δεν πρέπει να αφήνεται στην τύχη. Πώς όμως βελτιώνουμε τις διαπροσωπικές μας σχέσεις;
• Να κάνουμε αυτοκριτική και να διερωτόμαστε, για το πώς μας βλέπουν οι άλλοι.
• Να αναπτύξουμε τις ικανότητες που θα μας επιτρέπουν να αντιλαμβανόμαστε την ποιότητα της επικοινωνίας μας με τους άλλους.
• Να επιδιώκουμε να αναβαθμίζουμε τη δεξιότητά μας, ώστε να κατανοούμε τα προφορικά αλλά και τα μη προφορικά μηνύματα που μας στέλλουν οι άλλοι.
• Να αναπτύξουμε την ικανότητα του καλού ακροατή.
• Να επιδιώκουμε ηρεμία και ευγένεια στην επικοινωνίας μας.
• Να τηρούμε τις υποσχέσεις μας.
• Να είμαστε χρονικά συνεπείς στις προγραμματισμένες συναντήσεις μας.

Λουκάς Παπαντωνίου

•   •   •

Ο Διευθυντής καθιέρωσε να γράφει κάθε μήνα ένα «γράμμα» προς τον Καθηγητικό Σύλλογο. Το «γράμμα» αυτό αναρτάται σε πινακίδα, μέσα στην αίθουσα του Καθηγητικού Συλλόγου, καθώς και στην ιστοσελίδα της Σχολής μας. Με το «γράμμα» αυτό, ο Διευθυντής θέλει να μοιράζεται μερικές σκέψεις του με τους εκπαιδευτικούς. Ο Διευθυντής προτίμησε αυτό το γραπτό τρόπο επικοινωνίας, διότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι πολύ μεγάλος και συνεπώς είναι αδύνατον να μοιράζεται, προφορικά, κάποιες σκέψεις του με το σύνολο των εκπαιδευτικών.