• img1
  • img2
  • img3
  • img5

Γράμμα Ιανουάριος 2017

Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2016-2017

28 Ιανουαρίου 2017

Γράμμα από τον Διευθυντή της Σχολής

όπου: μαθητής = μαθητής/μαθήτρια

Μουσική vs Εκφοβισμός

Να φοβάσαι τον μουσικά απαίδευτο άνθρωπο!
Η μουσική εξημερώνει θηρία!
Ξεκινώντας από τις δύο αυτές ρήσεις, τότε προς τι όλες αυτές οι εκστρατείες και τα συνέδρια που οργανώναμε για τον εκφοβισμό (bulling), τα τελευταία χρόνια, και βαυκαλιζόμασταν δήθεν ότι θα εξαλείφαμε τον εκφοβισμό και τη βία;
Σαφώς έγινε ένα θετικό βήμα στην Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΜΤΕΕ) με τη μεταρρύθμιση. Την τρέχουσα σχολική χρονιά εισήχθη το μάθημα της Μουσικής στο Α΄ Έτος. Όμως, το μάθημα της μουσικής δεν πρέπει να λείπει από τα ωρολόγια προγράμματα του Β΄ και Γ΄ Έτους. Στις ηλικίες 15 ετών έως και 18 ετών, ο έφηβος διαμορφώνει τον εύπλαστο χαρακτήρα του, γι’ αυτό στην αγωγή του επιβάλλεται να περιλαμβάνεται και η μουσική αγωγή.
Στην Αρχαία Αθήνα, η Μουσική ήταν ένα από τα επτά βασικά μαθήματα. Οι αρχαίοι Αθηναίοι δεν θεωρούσαν έναν άνθρωπο μορφωμένο αν δεν είχε μουσική παιδεία.
Η μουσική εξευγενίζει, ηρεμεί, συγκινεί, ενθουσιάζει, εξιτάρει και ολοκληρώνει ακόμα και τον απαίδευτο από μουσική παιδεία άνθρωπο. Απλά, ας μάθει ο άνθρωπος, τουλάχιστον, να ακούει μουσική και δη διάφορα είδη μουσικής: παλιά ρεμπέτικα, αμερικάνικα μπλουζ, κυπριακή και ελληνική παραδοσιακή μουσική, έντεχνο, λαϊκό, ροκ εν ρολ, συμφωνική μουσική και θρησκευτική μουσική.
Η μουσική αγγίζει τα πιο βαθιά μας συναισθήματα, τα οποία δεν μπορεί να τα αγγίξει ούτε η λογοτεχνία, ούτε οι εικαστικές τέχνες. Εδώ, βεβαίως, έγκειται ο υπερβατικός και βαθύτατα μυστικιστικός χαρακτήρας της μουσικής. Ευχαριστώ τη Μουσικό της Σχολής μας, κα Μαρία Παστελλή, η οποία κατά την περίοδο των διακοπών του περασμένου καλοκαιριού, με υπέρτατο ζήλο και ανυπόκριτο ενδιαφέρον, μερίμνησε να εξοπλίσει την αίθουσα
Μουσικής με τα απαραίτητα μουσικά όργανα. Περιττό να αναφερθεί ότι δεν υπήρχε αίθουσα Μουσικής στη Σχολή μας, διότι το μάθημα της Μουσικής δεν περιλαμβανόταν στα ωρολόγια προγράμματα της ΜΤΕΕ.
Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι η μουσική παιδεία στη Σχολή μας θα συμβάλλει θετικά στην αγωγή των μαθητών μας, και διαβλέπω να θάλλει μια πιο ήρεμη σχολική ζωή στο μέλλον.

Λουκάς Παπαντωνίου

• • •

Ο Διευθυντής καθιέρωσε να γράφει κάθε μήνα ένα «γράμμα» προς τον Καθηγητικό Σύλλογο. Το «γράμμα» αυτό αναρτάται σε πινακίδα, μέσα στην αίθουσα του Καθηγητικού Συλλόγου, καθώς και στην ιστοσελίδα της Σχολής μας. Με το «γράμμα» αυτό, ο Διευθυντής θέλει να μοιράζεται μερικές σκέψεις του με τους εκπαιδευτικούς. Ο Διευθυντής προτίμησε αυτό το γραπτό τρόπο επικοινωνίας, διότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι πολύ μεγάλος και συνεπώς είναι αδύνατον να μοιράζεται, προφορικά, κάποιες σκέψεις του με το σύνολο των εκπαιδευτικών.