• img1
  • img2
  • img3
  • img5

Γράμμα Ιανουάριος 2016

Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ                                                       ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-2016

24 Ιανουαρίου 2016

Γράμμα από τον Διευθυντή της Σχολής

όπου: ο μαθητής = ο/η μαθητής/τρια

Άτυπη μάθηση

Ως άτυπη μάθηση (informal learning) θεωρείται η διαδικασία με την οποία κάθε άτομο, σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, μαθαίνει και αποκτά στάσεις, αξίες, ικανότητες, δεξιότητες και γνώσεις, από την καθημερινή εμπειρία και τις επιδράσεις που δέχεται από το περιβάλλον του (εργασία, οικογένεια, γειτονιά, ελεύθερες ασχολίες, βιβλιοθήκες, μέσα μαζικής ενημέρωσης, μουσεία, θέατρα, συναυλίες).

Η άτυπη μάθηση δεν είναι διαρθρωμένη από άποψη μαθησιακών στόχων, χρόνου μάθησης ή διδακτικής υποστήριξης, γι’ αυτό και τυπικά δεν οδηγεί σε επίσημη πιστοποίηση.

Η τυπική μάθηση (formal learning), σε αντίθεση με την άτυπη μάθηση, ορίζεται το ιεραρχημένο, δομημένο και οργανωμένο χρονικά σε βαθμίδες εκπαιδευτικό σύστημα, από τη πρωτοβάθμια εκπαίδευση έως το πανεπιστήμιο.

Σας ενθαρρύνω, λοιπόν, να αποσπάσετε λίγο χρόνο από την τυπική μάθηση και να τον αξιοποιήσετε στην άτυπη μάθηση, διότι τα οφέλη για τους μαθητές θα είναι πολλαπλά.

Παραδείγματα μορφών άτυπης μάθησης, με τα οποία μπορείτε να επιδοθείτε με τους μαθητές σας σε χώρους εκτός της Σχολής, είναι η περιβαλλοντική εκπαίδευση, τα προγράμματα κατά του ρατσισμού και η μουσειοπαιδαγωγική εκπαίδευση. Η αξιοποίηση της μουσειοπαιδαγωγικής εκπαίδευσης παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη πόλη µας, από την οποία δεν λείπουν τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι και οι εκθεσιακοί χώροι.

Λουκάς Παπαντωνίου

 

•   •   •

 

Ο Διευθυντής καθιέρωσε να γράφει κάθε μήνα ένα «γράμμα» προς τον Καθηγητικό Σύλλογο. Το «γράμμα» αυτό αναρτάται σε πινακίδα, μέσα στην αίθουσα του Καθηγητικού Συλλόγου, καθώς και στην ιστοσελίδα της Σχολής μας. Με το «γράμμα» αυτό, ο Διευθυντής θέλει να μοιράζεται μερικές σκέψεις του με τους εκπαιδευτικούς. Ο Διευθυντής προτίμησε αυτό το γραπτό τρόπο επικοινωνίας, διότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι πολύ μεγάλος και συνεπώς είναι αδύνατον να μοιράζεται, προφορικά, κάποιες σκέψεις του με το σύνολο των εκπαιδευτικών.