• img1
  • img2
  • img3
  • img5

Γράμμα Μάρτιος 2016

Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ                                                       ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-2016

30 Μαρτίου 2016

Γράμμα από τον Διευθυντή της Σχολής

όπου: ο μαθητής = ο/η μαθητής/τρια

Εθελοντισμός

Ο εθελοντισμός αποτελεί μια εκδήλωση κοινωνικής συμπεριφοράς όπου το άτομο, χωρίς το κίνητρο της υλικής ανταμοιβής, προσφέρει για ένα κοινωφελή σκοπό, είτε με δική του πρωτοβουλία είτε στο πλαίσιο μιας ομάδας ή φορέα. Ο εθελοντισμός έρχεται να αντισταθμίσει την τάση που επικρατεί στις σύγχρονες κοινωνίες όπου όλα αξιολογούνται σύμφωνα με τη χρηματική τους αξία.

Οι εθελοντές χαρακτηρίζονται από αυτοεκτίμηση, αυτοσεβασμό, αυτολοκλήρωση και αυτοπραγμάτωση. Τα χαρακτηριστικά αυτά χαρακτηρίζουν άτομα τα οποία κατατάσσονται στις ανώτερες βαθμίδες της πυραμίδας του Μάσλοου. Εν άλλοις λόγοις, ο εθελοντής με την πράξη του εθελοντισμού στέλλει ένα έμμεσο ευχαριστώ για τα όσα καλά του έχει προσφέρει η ζωή.

Τι σημαίνει στην πράξη να είμαι εθελοντής;
• Προσφέρω
• Βοηθώ κάποιον που έχει ανάγκη
• Συμβάλλω στην προσπάθεια για μια πιο δίκαιη κοινωνία
• Αποκτώ εμπειρίες
• Γνωρίζω ανθρώπους – επικοινωνώ – σέβομαι
• Συμπονώ - συμπάσχω
• Μοιράζομαι
• Συμπαραστέκομαι
• Αισθάνομαι χρήσιμος, χαρούμενος και ευτυχισμένος
Κατά γενική ομολογία, η νέα γενιά έχει μάθει μόνον να παίρνει, και δη ασύδοτα. Ίσως το αντίδοτο αυτής της ασυδοσίας είναι ο εθελοντισμός. Όταν ότι οι μαθητές μάθουν να προσφέρουν εθελοντικά, τότε θα βελτιωθεί η συμπεριφορά τους, θα γίνουν καλύτεροι, πιο υπεύθυνοι και πιο ώριμοι άνθρωποι.
Ας θέσουμε, λοιπόν, τον εθελοντισμό ως στόχο για την επόμενη σχολική χρονιά, ώστε να μυήσουμε τους μαθητές στην θεάρεστη αυτή πράξη.


Λουκάς Παπαντωνίου


•   •   •

Ο Διευθυντής καθιέρωσε να γράφει κάθε μήνα ένα «γράμμα» προς τον Καθηγητικό Σύλλογο. Το «γράμμα» αυτό αναρτάται σε πινακίδα, μέσα στην αίθουσα του Καθηγητικού Συλλόγου, καθώς και στην ιστοσελίδα της Σχολής μας. Με το «γράμμα» αυτό, ο Διευθυντής θέλει να μοιράζεται μερικές σκέψεις του με τους εκπαιδευτικούς. Ο Διευθυντής προτίμησε αυτό το γραπτό τρόπο επικοινωνίας, διότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι πολύ μεγάλος και συνεπώς είναι αδύνατον να μοιράζεται, προφορικά, κάποιες σκέψεις του με το σύνολο των εκπαιδευτικών.