• img1
  • img2
  • img3
  • img5

Γράμμα Δεκέμβριος 2014

Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2014-2015


08 Νοεμβρίου 2014


Γράμμα από τον Διευθυντή της Σχολής


Πώς να γίνει κάποιος καλός ή άριστος μαθητής*

Οι περισσότεροι μαθητές επιθυμούν πραγματικά να γίνουν καλοί ή άριστοι. Δεν ξέρουν όμως τον τρόπο, τη μέθοδο για να το πετύχουν. Μένουν στη μετριότητα, ενώ έχουν δυνάμεις να γίνουν άριστοι. Πώς το επιτυγχάνουμε;

Η απόλαυση της γνώσης: Κατ’ αρχήν πρέπει να δώσουμε στο μαθητή να συνειδητοποιήσει ότι η διαδικασία της μάθησης και της γνώσης, όπως και η ίδια η γνώση είναι απολαυστικές. Το να μαθαίνει τα μυστικά του κόσμου, του σύμπαντος είναι ένα απολαυστικό παιγνίδι.       Το βιβλίο είναι ένα μπαούλο γεμάτο θησαυρούς. Γι’ αυτό, τη φετινή σχολική χρονιά, έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση της θησαυροφόρας  Βιβλιοθήκης της Σχολής μας.            Η γνώση είναι εγγύηση για το μέλλον του μαθητή. Ο καλός μαθητής που έχει γνώσεις, είναι σαν πολεμιστής που έχει ισχυρά όπλα στα χέρια του. Όταν μεγαλώσει θα έχει ένα επάγγελμα που θα τον καθιστά ευτυχισμένο.

Υπάρχουν βέβαια μαθητές, που ό,τι και να τους πεις δε θέλουν να αλλάξουν. Αγαπούν τη ραθυμία και είναι αδιάφοροι. Αυτοί δεν έχουν όνειρα για το μέλλον τους και νομίζουν ότι θα βολευτούν κάπου. Κάνουν μεγάλο λάθος, και όταν το καταλάβουν θα είναι αργά, γιατί τα
χρόνια δε γυρίζουν πίσω (βλέπε Εσπερινή Τεχνική Σχολή Λεμεσού αλλά και τη θεατρική παράσταση που θα ανεβάσει η Σχολή μας στις 30 Μαρτίου 2015).

Μερικές τεχνικές για να γίνει καλός ή άριστος κάποιος μαθητής:
• Ο εγκέφαλος απορροφά καλύτερα τις γνώσεις όταν ο μαθητής διαβάζει, κάνοντας διαλείμματα.
• Να βλέπει ειδήσεις στην τηλεόραση στο διαδίκτυο και να διαβάζει εφημερίδες.
• Να επισκέπτεται τη Βιβλιοθήκη της Σχολής μας.
• Να επισκέπτεται βιβλιοπωλεία.
• Να διαβάζει εξωσχολικά λογοτεχνικά και άλλα βιβλία.
• Να συμπαθήσει τα Μαθηματικά, διότι το μάθημα αυτό είναι περισσότερο παιγνίδι και λιγότερο μάθημα. Είναι το ωραιότερο μάθημα. Ο μαθηματικός τρόπος σκέψης βοηθά και για τα υπόλοιπα μαθήματα.
• Να ρωτά τον καθηγητή/τριά του για ό,τι δεν κατάλαβε.
• Να έχει τάξη στα βιβλία του, τα τετράδιά του και να διαβάζει μεθοδικά και συστηματικά.
• Αν αρρωστήσει και χάσει κάποια μαθήματα, τότε να φροντίσει να πάρει την ύλη.
• Να μην δίνει σημασία αν κάποιος μαθητής τον κοροϊδεύει επειδή είναι καλός μαθητής.
• Να υπακούει στους Εκπαιδευτικούς και να είναι ήσυχος στην τάξη.
• Να επικεντρώνει την προσοχή του στον Εκπαιδευτικό.
• Να κάνει σχέδια, όνειρα για το μέλλον του.
• Να κοιμάται νωρίς και να ξυπνά έγκαιρα.
• Το μεσημέρι, καλό είναι να κοιμάται έστω για μισή ώρα, για να ξεκουράζεται το μυαλό του.
• Να επαναστατήσει μέσα του και να επιφέρει ανατροπή των παλαιών του κακών συνηθειών.

Με όλα τα πιο πάνω, αν έστω και ένας μαθητής βελτιωθεί αισθητά, τότε είναι κέρδος.

Λουκάς Παπαντωνίου

•   •   •


* όπου μαθητής = μαθητής/τρια