ERASMUS+ 2015-CY01-KA101-18
Ευρωπαϊκά Προγράμματα 2015-2016
Πρόγραμμα: ERASMUS + 2015- CY 01- KA 101-18
Τίτλος : Motivate Students of Technical and Vocational Education – Bruges (Belgium)
Το πιο πάνω πρόγραμμα αφορούσε τη μαθησιακή κινητικότητα ατόμων σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα με σκοπό την ανάπτυξη επαγγελματικών προσόντων και δεξιοτήτων μέσα από επαγγελματική κατάρτιση και παρακολούθηση σεμιναρίων. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε μαθησιακή κινητικότητα εκπαιδευτικών της Σχολής μας στο Bruges του Βελγίου, από τις 28 Φεβρουαρίου έως τις 4 Μαρτίου 2016, για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου με θέμα «Motivate Students Of Technical And Vocational Education». Το σεμινάριο διοργανώθηκε από τον βελγικό οργανισμό EEKHOUTCENTRUM και το παρακολούθησαν ο καθηγητής Φυσικής της Σχολής κ. Αχιλλέας Καπαρτζιάνης και ο εκπαιδευτής Μηχανικής Ηλεκτρονικών Υπολογιστών κ. Σωτήρης Διακουρτής.
Η δραστηριότητα επιμόρφωσης εστιαζόταν σε 5 βασικούς άξονες:
α) στην παροχή κινήτρων μάθησης στους μαθητές
β) στο χειρισμό της συνεργασίας μεταξύ της εκπαίδευσης και της βιομηχανίας
ή των υπηρεσιών
γ) στην αποτελεσματική διαχείριση της τάξης
δ) στο σχεδιασμό μαθημάτων ειδικά για μαθητές Μέσης Τεχνικής και
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
ε) στην ανάπτυξη στρατηγικών για τη βελτίωση της ποιότητας της
εκπαίδευσης της σχολής.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι επισκέψεις σε τρεις Τεχνικές Σχολές της πόλης, όπου οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τους διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των Τεχνικών Σχολών. Είχαν τη ευκαιρία να περιηγηθούν στις εγκαταστάσεις τους, να παρακολουθήσουν διδασκαλίες σε διάφορα μαθήματα, ακόμα και να δοκιμάσουν εδέσματα τα οποία παρασκεύασαν οι μαθητές της σχολής επισιτιστικών τεχνών.
Το σεμινάριο παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Ρουμανία, την Πορτογαλία και την Τουρκία. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με άτομα με διαφορετικές εκπαιδευτικές νοοτροπίες, τακτικές και στρατηγικές. Οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις για τις εκπαιδευτικές πολιτικές κάθε χώρας και τις καθημερινές διδακτικές τους πρακτικές και ανέδειξαν τα κοινά τους προβλήματα και τους προβληματισμούς τους.